هدير عبد الرازق
مطبات

عقب فضيحتها على منصات التواصل الاجتماعي، تعود التيكتوكر المصرية هدير عبد الرازق، لتثير الجدل مجددا، اذ تصدر اسمها مجددا محركات البحث، في أعقاب مشاركتها منشورا عبر حسابها الشخصي عبر موقع مشاركة الصور ومقاطع الفيديو انستجرام.

هدير عبد الرازق وزوجها

وكتبت هدير عبد الرازق عبر خاصية الاستوري التي يوفرها تطبيق انستجرام: للأسف ماليش في الدقة والشطة، والرز أبو شعرية، على اخر الزمن، التقليه هتتحط جنب البسبوسه بلقشطه و المهلبية، الثوم هيفضل ثوم والبصل هو البصل مهما حصل” وأكملت منشورها قائلتا “فمتفكرش يا دقه انك ممكن فيوم تترقى، الحلويات هي الحلويات مهما حصل برضو لولاد الذوات”. في ايحاء منها حول قضيتها مع زوجها السابق الذي قام بتسريب مقاطع جنسية خلال لحظات حميمية جمعتهما.

سيل من التعليقات

منشور هدير عبد الرازق فجر سيل من التعليقات والتكهنات في أوساط رواد السوشيال ميديا، وتفاعلو بشكل واسع مع منشورها المثير للجدل، وعلق أحد المستخدمين منتقدا قائلا “الحلويات مش ضرورى بتتاكل بعد الاكل موجوده خير وبركه مش موجوده يبقى مش مهم، اما البصل لا غنا عنه هو والثوم فى الاكل، ماشاء الله جرأتك مقوية قلبك، وجود بالشكل ده بتأكدى للناس انه اللى حصل مش فارق معاكى اللى حصل كارثة بكل الاشكال جوزك او مش جوزك هى فضيحة كبيرة اختفى وارجعى لربنا اللى بتعمليه اسمه بجاحه،انتي فرحانه انك طلعتي ترند؟؟؟”، مما فسح المجال فتح حوار مطول بين متابعين هدير.

هدير عبد الرازق وزوجها الفيديو الاصلي

وفي وقت سابق كانت هدير عبد الرازق تصدرت الترند ومحركات البحث عقب تداول فيديو جنسي لها مع زوجها السابق، وخرجت للرد والدفاع عن نفسها قائلة: “أنا محتاجة منكم إنكم تسمعوني وإنكم تشيروا اللايف لأن زي ما الناس كلها شافت اللي حصل، أنا برضه محتاجة إن الحاجة اللي هقولها توصل للعالم كله” في اشارة منها للتبرير حول قضية المقطع المسرب. وأردفت قائلا: “طبعا كلكم عارفين المشكلة اللي حصلتلي، واللي مريت بيه الفترة اللي فاتت، وبالنسبة الترند اللي طالع باسمي اليومين دول، طبعا شكلي باين اني مش أحسن حاجه، وسمعتي مبقتش موجودة اصلا، وحياتي شبه اتدمرت”.

توضيح هدير حول القاء القبض

وأشارت هدير عبد الرازق، إلى خلفية القاء القبض عليها من قبل أجهزة الأمن المصرية، وذلك بسبب طريقة المحتوى الذي تقدمه وليس بسبب الفيديو المسرب، موضحتا “الشخص الظاهر معايا في الفيديو ده جوزي، أهو اللي كان معايا وأدي الحظاظة اللي في إيده اللي كانت ظاهرة في الفيديو، أنا بيجيلي عروض كتير غلط بس أنا مبعملش حاجة”.

الجدل قائما

ولا يزال الجدل دائرا حول قضية هدير عبدالرازق، وحول المحتوى الذي تقدمه الأمر الذي يثير التساؤلات حول صحة أقوالها؟ وكما ويطلق التكهنات حول مقاصدها من منشور “الدقة والشطة” إذا ما كانت تقصد أحدا بعينه، برأيك من تقصد هدير في منشورها؟!

بالفيديو.. هدير عبد الرازق تحاول الانتحار عبر بث مباشر على إنستجرام