انتحار هدير عبد الرازق
مطبات

أقدمت البلوجر هدير عبد الرازق على محاولة إنهاء حياتها بسبب انتشار فيديو مخل لها، مما أثار ضجة كبيرة وأدى إلى تأثيرات نفسية واجتماعية خطيرة عليها.

ونشرت البلوجر هدير عبد الرازق، صورة ليدها، عبر حسابها على موقع تداول الصور والفيديوهات إنستجرام، يتضح فيها أثار محاولة الانتحار، وعلقت عليها قائلة: دي 3 مرة أفشل إني أروح عند ربنا كافرة بقى مش كافرة فشلت، أنا مش عارفة هو مش عاوزني أروحله ليه، ما خلاص اتحكم عليا بالإعدام من أهل الأرض، أنا مش عارفة أنا عملت إيه استاهل عليه دمار حياتي بالشكل دا، أنا حياتي ادمرت، ومحدش عنده استعداد يرحم ارحموني.

هدير عادت لإثارة الجدل بعد خروجها من الحبس بكفالة مالية، إذ تم القبض عليها على خلفية التحقيقات المتعلقة بالفيديو المخل. حاولت هدير تبرئة نفسها من نشر الفيديو، مما دفعها لمحاولة الانتحار عدة مرات.

في منشور آخر، أضافت هدير عبد الرازق: كفاية أخبار كذب على لساني، وكفاية توزيع في صور ليا والفيديو، أنا المحاولة الرابعة ليا أقسم باللي خلقكوا لهرمي نفسي من برج القاهرة عشان أضمن إني همشي من هنا، انتم متعرفوش يعني إيه رحمة، ولا إنسانية ولا حتى دين.

وأضافت: محدش حاول يساعدني أرجع حقي من اللي عمل فيا كدا، محدش سلط الضوء على اللي عملوا فيا كدا زي ما اتكلمتوا عن فضيحتي. أنا مهما عملت أنا مستهلش أتفضح بالشكل دا. الشخص دا كان جوزي، وأنا أطلقت وحياتي اتدمرت، وبيتي اتخرب، ده كان جوزي مكانش مأجرني.

قررت النيابة العامة إخلاء سبيل هدير بكفالة مالية قدرها 50 ألف جنيه بعد القبض عليها بتهمة نشر فيديوهات تحرض على الفسق والفجور والتعدي على القيم الأسرية للمجتمع.

فيديو إباحي مسرب للبلوجر هدير عبد الرازق والنيابة تحقق +18